Hemtjänst

Låt oss underlätta din vardag

Hos oss är hemtjänst mer än en tjänst, det är en relation

Välkommen till Adela Omsorg, där varje steg i vår hemtjänst präglas av värme, omtanke och kompetens. Vi ser dig som mer än en kund – du är en viktig del av Adelafamiljen, och din trygghet är vår högsta prioritet.

Vi lyssnar med hjärtat och skräddarsyr omsorgen i samråd med dig. När du väljer oss som din hemtjänstpartner börjar vi med att boka in ett personligt möte hemma hos dig. Genom en öppen dialog går vi igenom dina önskemål och behov. Dessa blir sedan noggrant dokumenterade i en genomförandeplan, som utgör grunden för hur vi utformar och levererar din hjälp.

För att skapa kontinuitet och trygghet tilldelas du en fast omsorgskontakt – din följeslagare i vår omsorgsfamilj. Din kontakt är den trygga handen vars uppgift är att lära känna dig som kund lite extra och samordna de insatser som ges. Vår personal är inte bara kompetent, utan också engagerad och lyhörd. Varje medarbetare är antingen undersköterskor eller vårdbiträden som alla behärskar svenska språket i tal och skrift. Att värna om din integritet och privatliv är vår högsta prioritet. Läs mer om hur vi jobbar och vårt arbetssätt under fiken Om oss.

Våra medarbetare

Våra medarbetare som är antingen undersköterskor eller vårdbiträden är lyhörda och engagerade och behärskar svenska språket i tal och skrift. Vi gör nogsamma kontroller inför anställning.  

Fast omsorgskontakt 

Alla som har hemtjänst från Adela Omsorg har en fast omsorgskontakt, vars uppgift är att lära känna dig som kund lite extra och samordna de insatser som ges. 


Fyra steg till en enklare vardag

  • 1

    Kontakta kommun

    Ta kontakt med biståndshandläggaren i din hemkommun och ansök om hemtjänst.

  • 2

    Välj Adela Omsorg

    I de kommuner där Adela Omsorg arbetar har du rätt att själv välja vem du vill ha som utförare. Berätta för handläggaren att du vill välja Adela för din hemtjänst.

  • 3

    Meddela kommunen

    Meddela biståndshandläggaren i kommunen vilken utförare du har valt.


  • 4

    Vi kontaktar dig

    När din ansökan har behandlats av kommunen och du har meddelat biståndshandläggaren att du vill ha Adela Omsorg som utförare kommer vi att kontakta dig.

Vill du veta mer?

Kontakta oss berättar vi mer och kan vägleda dig i ansökningsprocessen med kommunen. Vi bokar gärna in ett förutsättningslöst möte hemma hos dig för att presentera vår verksamhet och svara på dina frågor. Vi erbjuder också digitala videomöten. 

Växel 010-16 65 000 

Verksamhetsutvecklare

Roja Chohani
010-16 65 005, 076-947 33 70
Roja.chohani@adelagruppen.se